Dåb

Dåben er et Guds kærtegn og en italesættelse af, at også dette barn er et Guds barn.
Dåben er kirkens velkommen-til-verden-fest, kirkens indgangsdør. Kun døbte kan være medlemmer af Den Danske Folkekirke, og kun døbte kan skrives ind i kirkebøgerne som faddere/gudforældre.

Hvem kan blive døbt i Dragør Kirke?

Beboere i Dragør sogn/kommune kan få dåb i Dragør kirke. Det kan du også, hvis du har særlig tilknytning, som du kan læse om her.

Praktiske informationer om dåb i Dragør Kirke

Der er dåb alle søndage kl. 10.00 i forbindelse med højmessen, bortset fra den sidste søndag i måneden, som vi holder dåbsfri. Der kan være to dåb i højmessen.

Dåbslørdage har vi i udgangspunktet den sidste lørdag i måneden kl. 12.00. Hvis der er mange dåb eller andre kirkelige handlinger på andre lørdage, så kan vi åbne op for ekstra dåbslørdage.

Ved dåben skal der være mindst 2 og maks. 5 faddere, som alle skal være døbt. Det er ikke et krav, at man er medlem af den danske folkekirke.

I forbindelse med dåb skal man forvente en samtale med den pågældende præst.

Ved voksendåb skal man forvente flere samtaler med den pågældende præst og selve dåbshandlingen vil som oftest, medmindre andet er aftalt, afholdes under mere private forhold.

Kommende konfirmander, der ikke er døbt ved undervisningens start, vil blive døbt når konfirmationen nærmer sig.

Kontakt kirkekontoret eller kirkens præster for nærmere informationer.

Folkekirkens hjemmeside er også en mindre guldgrubbe for den nysgerrige.